VECĀKAIS EKSPERTS
Izglītības un zinātnes ministrija (reģ. Nr. 90000022399)
izsludina atklātu konkursu uz
Izglītības departamenta vecākā eksperta
vienu ierēdņa amata vietu (uz noteiktu laiku)
Amata mērķis:
Nodrošināt vispārējās izglītības politikas plānošanas dokumentu un normatīvo aktu izstrādi kvalitatīva un ilgtspējīga vispārējās izglītības iestāžu tīkla veidošanai Atveseļošanās un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanās fonds) ietvaros un sinerģijas veidošanā ar Eiropas Savienības (turpmāk – ES) struktūrfondu investīciju un pasākumu vispārējā izglītībā īstenošanu, pārraudzīt vispārējās izglītības politikas īstenošanu un nodrošināt sadarbības veidošanu ar citām vispārējās izglītības politikas veidošanā un īstenošanā iesaistītajām institūcijām un organizācijām.
Galvenie amata pienākumi:
- izstrādāt politikas plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektus vispārējās izglītības politikas jomā, kas saistīti ar Atveseļošanās fonda ietvaros paredzēto reformu un investīciju pasākumu īstenošanu.
- departamenta kompetences ietvaros analizēt un koordinēt ar vispārējās izglītības attīstību saistītos jautājumus, tai skaitā digitalizācijas iniciatīvas izglītības procesa kvalitātes un efektivitātes pilnveidei, identificēt jautājumus, kuriem nepieciešams pievērst papildu uzmanību nozares plānošanas un ieviešanas procesā, izvērtēt un sistematizēt informāciju nepieciešamo politikas plānošanas dokumentu un normatīvo aktu izstrādei.
- sadarbībā ar citām ministrijas struktūrvienībām nodrošināt vispārējās izglītības datu analīzi, Atveseļošanās fonda investīciju pasākumu izstrādi un šo pasākumu sinerģiju ar ES struktūrfondu un valsts budžeta līdzekļu plānošanu atbilstoši nozares vajadzībām, sniegt atbalstu plānošanas dokumentu un normatīvo aktu izstrādē ministrijas kompetencē esošo specifisko atbalsta mērķu ietvaros 2021.-2027.gada plānošanas periodam.
- izstrādāt ieviešanas nosacījumus, kas paredz Atveseļošanās fonda investīciju pasākumus vispārējās izglītības iestāžu tīkla attīstībai, tai skaitā izstrādājot nepieciešamos tiesību aktus.
- nodrošināt Atveseļošanās fonda investīciju vispārējās izglītības iestāžu tīkla attīstībai ieviešanas uzraudzību un risku pārvaldību, tai skaitā ar to saistīto rezultatīvo rādītāju sasniegšanas progresa analīzi, datu ievadi vadības informācijas sistēmā.
- sadarboties ar izglītības iestādēm, to dibinātājiem, sociālajiem un sadarbības partneriem un veicināt to darbības koordināciju vispārējās izglītības politikas īstenošanas pilnveidei.
- izvērtēt ministrijas struktūrvienību un citu institūciju izstrādāto politikas plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektus, kas sagatavoti Atveseļošanās fonda investīciju veikšanai.
Prasības pretendentiem/-ēm:
- Atbilstība Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Šā panta pirmās daļas 4.punkts neattiecas uz personu, kura pretendē uz ierēdņa amatu, kas ir vakants uz noteiktu laiku.
- Augstākā akadēmiskā izglītība vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība.
- Darba pieredze vispārējās izglītības jomā (jomas vadībā) – vēlams vismaz trīs gadi (lūdzam pieteikuma dokumentos noradīt darba pieredzi, kas to apliecina, un periodu, kad minētā pieredze iegūta).
- Pieredze projektu vadībā – vēlams vismaz viens gads (lūdzam pieteikuma dokumentos noradīt darba pieredzi, kas to apliecina, un periodu, kad minētā pieredze iegūta).
- Pieredze normatīvo aktu projektu un analītisku pārskatu izstrādē.
- Vēlama darba pieredze valsts pārvaldē.
- zināšanas par Latvijas izglītības sistēmu, par vispārējo izglītību, tās attīstības tendencēm;
- zināšanas par izglītības politikas plānošanu, ieviešanu un uzraudzību;
- zināšanas par tiesību aktu projektu izstrādi un virzību Ministru kabinetā vai Saeimā;
- zināšanas par Izglītības likuma, Vispārējās izglītības likuma normu piemērošanu, citiem izglītības nozari reglamentējošiem normatīvajiem aktiem;
- zināšanas par Eiropas Savienības, Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācijas, Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas direktīvu un citu starptautisku vispārējai izglītībai saistošu dokumentu būtību;
- stratēģisks redzējums par vispārējās izglītības attīstību un izpratne par inovācijām izglītībā;
- zināšanas dokumentu aprites reglamentējošo normatīvo aktu piemērošanā;
- zināšanas par valsts pārvaldes institucionālo sistēmu un darbības pamatnoteikumiem.
- angļu valodas zināšanas vismaz B2 līmenī, kas ļauj sazināties, izmantot dokumentus un literatūru amata pienākumu izpildē;
- izpratne par informācijas tehnoloģiju pielietošanu dokumentu pārvaldībā;
- teicamas komunikācijas, sadarbības prasmes un sarunu vešanas prasmes, veidot pozitīvu saskarsmi, precizitāte un atbildības sajūta;
- spēja operatīvi veikt liela apjoma informācijas analītisku apstrādi un būtiskāko datu akcentēšanu, izdarīt atbilstošus secinājumus;
- teicamas prezentēšanas prasmes (pielietojot digitālās tehnoloģijas), spēja argumentēti paust savu viedokli;
- spēja efektīvi plānot un organizēt savu darbu, noteikt prioritātes, iekļauties noteiktos termiņos;
- prasme risināt problēmsituācijas, analizēt situāciju un rīcības sekas, atrast piemērotāko risinājumu.
Ministrija piedāvā:
- iespēju veikt atbildīgu, dinamisku un interesantu darbu profesionālā kolektīvā valsts pārvaldē,
- mēnešalgu no 1950 euro līdz 2165 euro (pirms nodokļu nomaksas) atbilstoši amatam noteiktajai mēnešalgu grupai un kritēriju izvērtējumam (izglītība, profesionālā pieredze un kompetences);
- sociālās garantijas un veselības apdrošināšanu stājoties amatā;
- darba vietu Rīgā, Vaļņu ielā 2 (Vecrīgā).
Iesniedzamie dokumenti:
1. motivēta pieteikuma vēstule dalībai konkursā, kurā lūdzam:
1.1. iekļaut informāciju, kas apliecina sludinājumā norādītās profesionālās darba pieredzes esamību, norādot periodu, kad minētā pieredze iegūta (ja pieteikuma vēstulē nav aprakstīta amatam izvirzītā darba pieredze, konkursa komisija uzskata, ka amata pretendentam nav šādas pieredzes);
1.2. iekļaut apliecinājumu atbilstībai Valsts civildienesta likuma 7.pantā noteiktajām prasībām. Pamatojoties uz Valsts civildienesta likuma 7.panta 1.1 daļu uz minēto ierēdņa amatu var pretendēt persona, kura ir sasniegusi likumā noteikto pensijas vecumu, jo amats ir vakants uz noteiktu laiku.
2. pretendenta dzīves gaitas un darba pieredzes apraksts (Curriculum Vitae);
3. pretendenta augstāko izglītību apliecinošu dokumentu kopijas (pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, jāpievieno dokuments par izglītības akadēmisko atzīšanu Latvijā).
Pretendentiem/-ēm pieteikties 15 (piecpadsmit) dienu laikā no sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras Vakanču portālā, iesniedzamos dokumentus nosūtot uz e-pasta adresi konkursi@izm.gov.lv ar norādi „ID vecākais eksperts (619)”.
Informējam, ka amata konkurss noritēs 2 kārtās šādi:
1.kārtā notiks pretendentu iesniegto dokumentu atbilstības un pieteikuma vēstulē sniegtās informācijas saturiskā izvērtēšana;
2.kārtā iekļuvušie pretendenti tiks aicināti uz darba interviju, kuras laikā tiks izvērtēta pretendenta profesionālā sagatavotība vecākā eksperta amata aprakstā noteiktajām prasībām.
Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos pretendentus.
Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Izglītības un zinātnes ministrija informē, ka:
1) jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi;
2) iepriekš minētās jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Izglītības un zinātnes ministrija, kontaktinformācija: Vaļņu iela 2, Rīga, LV-1050.
Tālrunis uzziņām 67047993, 67047949.