VISPĀRĒJĀS VIDĒJĀS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS
Daugavpils Iespēju vidusskola piedāvā ĶĪMIJAS SKOLOTĀJA (pamatskolā un vidusskolā) amatu uz pilnu slodzi.
Darba algai ir gradācija, atkarībā no sasniegumiem mācību darbā un CE.
Pastāv iespēja nodrošināt pašvaldības dzīvojamo platību.
Darba pienākumi:
1. Īstenot izglītības programmu konkrētajā mācību priekšmetā atbilstoši Valsts izglītības standartam;
2. Sadarbībā ar mācību priekšmetu skolotājiem, klases audzinātāju, izglītības iestādes atbalsta personālu (psihologu, sociālo pedagogu, logopēdu, medicīnas darbinieku) un vadību analizēt katra izglītojamā mācīšanās, psiholoģiskās, adaptācijas un cita rakstura problēmas un noteikt izmantojamās metodes to risināšanai;
3. Veikt individuālo darbu ar izglītojamajiem, lai izskaidrotu nesaprotamo mācību saturu, radītu viņos motivāciju mācīties un attīstītu sadarbības un komunikācijas prasmes;
4. Sadarboties ar vecākiem, informēt viņus par izglītojamā panākumiem un problēmām izglītības iestādē, problēmu gadījumā kopīgi meklējot risinājumus;
5. Veikt izglītojamo attīstības dinamikas izpēti un sava darba pašanalīzi;
6. Veikt klases audzinātāja pienākumus (ja darbinieks un darba devējs par to ir vienojušies rakstveidā) saskaņā ar izglītības iestādes vadītāja noteiktajiem uzdevumiem, tostarp, bet ne tikai:
- ievērojot skolēnu individuālās īpatnības, domas un uzskatus, sekmēt viņu personības attīstību;
- kopā ar skolēniem plānot un īstenot audzinātāja darbu klasē (grupā) un ārpusstundu aktivitātes, saskaņojot ar izglītības iestādes vadītāja vietnieku;
- rūpēties, lai klasē (grupā) tiktu radīti labvēlīgi apstākļi katra skolēna izglītošanai, attīstībai un audzināšanai;
- organizēt sadarbību ar skolēnu vecākiem, ja nepieciešams, sadarboties ar skolas psihologu, sociālo pedagogu, bāriņtiesu un tiem pašvaldības speciālistiem, kuri risina bērna un ģimenes jautājumus.
7. Plānot savu darbu un par darba rezultātiem informēt izglītības iestādi tās noteiktajā kārtībā;
8. Piedalīties izglītības iestādes pedagoģiskās padomes sēdēs un citās sanāksmēs, kas saistītas ar mācību un audzināšanas darbu;
9. Kārtot dokumentāciju atbilstoši izglītības iestādes noteiktajām prasībām;
10. Rūpēties par izglītojamo drošību un izglītības iestādes iekšējās kārtības noteikumu ievērošanu;
11. Nekavējoties ziņot izglītības iestādes vadībai, tiesībsargājošajām institūcijām, veselības aizsardzības iestādēm un bērnu tiesību aizsardzības institūcijām par gadījumiem, kad konstatēta emocionāla vai fiziska vardarbība pret izglītojamo izglītības iestādē vai ārpus tās;
12. Pilnveidot savas profesionālās kompetences;
13. Ievērot darba kārtību un ētikas normas.
14. Vismaz vienu reizi dienā lasīt e-klases pastu.
15. Pildīt iestādes vadītāja un tiešā vadītāja rīkojumus.
Darba pienākumu veikšanai nepieciešamā izglītība:
- Izglītība atbilstoši normatīvajiem aktiem par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kvalifikācijas pilnveides kārtību.
Darba pienākumu veikšanai nepieciešamās kompetences un prasmes:
1. Izglītības jomu reglamentējošo tiesību aktu pārzināšana;
2. Mācību un audzināšanas darba satura un mācību priekšmeta metodikas pārzināšana;
3. Izpratne par izglītojamo vecumposmu attīstības īpatnībām un saskarsmes psiholoģijas likumsakarībām;
4. Gatavība nepārtraukti izglītoties atbilstoši jaunākajām pedagoģijas un psiholoģijas atziņām un aktualitātēm izglītībā vienotajā Eiropas izglītības telpā;
5. Spēja pieņemt lēmumus;
6. Prasme plānot un organizēt savu un izglītojamo darbu atbilstoši izglītības iestādes mērķim un uzdevumiem;
7. Komunikācijas un sadarbības prasmes:
- Psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra;
- Prasme veidot lietišķu sadarbību ar izglītības iestādes darbiniekiem, izglītojamajiem, viņu vecākiem un citu institūciju darbiniekiem;
- Prasme strādāt komandā;
- Spēja reaģēt uz izglītojamo vajadzībām;
- Spēja motivēt izglītojamos darbam;
8. Pašvērtējuma prasmes;
9. Valsts valodas prasme augstākajā līmenī;
10. Prasme strādāt ar biroja tehniku un informāciju tehnoloģijām.
Atbildība:
1. Atbild par Apvienoto Nāciju Organizācijas konvencijas par bērna tiesībām, Bērnu tiesību aizsardzības likuma, Izglītības likuma, Vispārējās izglītības likuma un citu izglītības iestādes darbību reglamentējošo normatīvo aktu ievērošanu;
2. Atbild par savu pienākumu godprātīgu, kvalitatīvu un savlaicīgu izpildi un darba rezultātiem;
3. Atbild par izglītības iestādes personāla un vecāku sniegto ziņu par izglītojamajiem konfidencialitāti;
4. Atbild par izglītojamo dzīvību, veselību un psiholoģiski labvēlīgas vides veidošanu mācību stundās un nodarbībās;
5. Atbild par korektu attieksmi pret izglītības iestādes darbiniekiem, izglītojamajiem un viņu vecākiem;
6. Atbild par paša pieņemtajiem lēmumiem un to sekām;
7. Atbild par sniegtās informācijas savlaicīgumu, precizitāti un patiesumu;
8. Ievēro izglītības iestādes darba kārtības noteikumu un citu iekšējo normatīvo aktu prasības;
9. Atbild par savu profesionālo kompetenču pilnveidi;
10. Atbild par uzticēto materiālo vērtību saglabāšanu un mērķtiecīgu izmantošanu.
Tiesības:
1. Patstāvīgi pieņemt lēmumus savu pilnvaru ietvaros;
2. Izraudzīties darba formas un metodes sava darba veikšanai;
3. Piedalīties izglītības procesa un darba plānošanā izglītības iestādē;
4. Piedalīties izglītības iestādes pašpārvaldes darbā;
5. Izteikt viedokli un iesniegt priekšlikumus par sava un izglītības iestādes darba pilnveidošanu;
6. Īstenojot profesionālo pilnveidi, izvēlēties profesionālās meistarības pilnveides formas;
7. Saņemt informāciju un konsultācijas par jautājumiem, kas saistīti ar darba veikšanu;
8. Saņemt un izmantot savu darba pienākumu veikšanai nepieciešamo materiāli tehnisko aprīkojumu un cita veida nodrošinājumu;
9. Īstenot savu profesionālo pilnveidi, dalīties pieredzē par savu darbu.